onsdag 18 februari 2015

Rent a Chef



Minns ni att jag skrev om en överraskning på Alla Hjärtans Dag?

Jo viss, det gjorde jag, och överraskningen var en surprise för kvällen i form av en alldeles egen kock som kom hem till oss och lagade en fantastisk tre rätters middag.
En fin Alla Hjärtans dag surprise som A hade fixat.


Ja men se, där är han ju, vår egna "chef".

Och nej det är inte Anders Borg, om ni nu trodde att han gömmer sig hemma hos oss efter det att hans förhållande med Dominica blivit offentligt. Men jag håller med vissa av er som i mitt Instagramflöde genast påpekade likheten. I varje fall såhär i profil.

Så vad serverades vi då?
Förrätten bestod av Halstrade Pilgrimsmusslor med bräserade Puylinser, Brunoise på Rotfrukter, Tryffelskum och Syrade Äpplen.

Till varmrätt fick vi en Sauté på hjort, smörbakad svartkål, rostad palsternackspuré, timjansky, syrade lingon och pommes fondant.

Och efterrätten bestod av Äppelclaufoti, rabarbersirap och bourbon vaniljgrädde.

Allt mycket gott som ni kan förstå!
Skulle någon vara intresserad av liknande upplägg så heter företaget "Rent a chef" och hittas HÄR.

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

Men gud så himla kul!! :) och gott de lät!

Hajan sa...

Det måste ha varit en ny upplevelse.
Det är inte många som kan höesamma det samma.
Men det är klart är man fler familjer
så kan man ju parta till detta.
ha,ha hos mig var det en 84 åring som fixade "käket". Jag tyckte det var som vanligt.
Kram Hajan