onsdag 3 december 2014

Julthé



I förra veckan var jag ju i London. Som vanligt hade jag ju inte någon tid för att gå på stan och julshoppa eller så. Jag skulle verkligen vilja åka dit snart och "bara vara". Bara strosa runt, se det som jag aldrig ser och hänga runt i alla de där härliga butikerna.

Men men, det är ju tur att flygplatsen är tämligen välfylld.
Fortnum & Mason har ju en tjusig shop även där och jag passade på att inhandla årets Julthé.
Egentligen är jag otroligt klassisk när det kommer till just thé. Jag dricker det ofta och gärna, men det ska vara så "vanligt" som möjligt, det vill säga, Earl Grey, English Breakfast, Darjeeling eller liknande. Utan konstigheter såsom fruktsmaker och sånt trams.
Det ska också drickas utan mjölk och utan socker. Varmt, på gränsen till brännande hett!

Men i alla fall. Jag är förutom ovan även väldigt svag för fina thé burkar, och just Fornum & Masons är ju så eleganta och tjusiga. Jag fastnade för den här burken med Julthé och den fick åka med hem till Sverige, om inte annat för att glänsa på kökshyllan och sprida lite engelsk julstämning.

Men vet ni - detta är otroligt gott!
Det har en bestämd smak av ja just det - Jul. 
Alla de där dofterna som man så starkt förknippar med Julen har lyckats hamna i denna lilla plåtburk utan att för den delen sudda bort det som jag tycker om med thé.

Så jag går runt här hemma och sippar julthé, doftar på mina hyacinter och tycker att livet i allmänhet känns ganska mysigt just nu.



5 kommentarer:

Sahra sa...

Håller absolut med dig om tesorter och hur det ska drickas. Kusmi har också ett christmas Tea som är fantastiskt gott. Kram

Titti08 sa...

Vilken fin burk, ska spana efter den när jag befinner mig på Heathrow för mellanlandning innan jul.
Kram Titti

Hajan sa...

Det kanske vore något för en gammal tant som vill ha det ungefär som förr.

Trevlig adventsvecka säger Hajan

jannice lindell sa...

vilken söt burk med te.
Älskar te. Kram

Lena - gott för själen sa...

Åh, just Fortun & Mason är sån häftig butik att bara gå in i. Älskar känslan där. Kul att du hittade ett favvo-thé!

Kram Lena