måndag 21 maj 2012

När man längtar tillbaka


Nej, det känns inte alls ok att sitta inne hela dagen efter att ha haft en fantastisk långhelg fylld med värme och familj. Den här helgen gav verkligen mersmak och mitt lite buttra och nedstämda humör idag har garanterat att göra med att mitt innersta jag mycket hellre skulle vilja tillbringa livet just nu på det sättet. 
Just nu i varje fall. 

Den där värmen ställde verkligen till det där uppe och knuffade bort all motivation till arbete.

Men en hel vecka ligger framför oss så det är väl bara att bita i det sura äpplet och hoppas på bättre tankar.

12 kommentarer:

Den där Marie sa...

Ja idag kändes det riktigt surt att behöva jobba inomhus när det varit sånt toppenväder... :(
Men jag har tagit igen det med råge nu efter jobbet! ;)

Kram Jonna

Lina på rumochrabalder sa...

Hoppas på bättre tankar för dig! Solen skiner och himlen är blå, en picnic på kvällskvisten kanske kan vara något? Det hade vi idag, enda kvällen vi är tillsammans fram tills helgen. Kunde inte spenderat kvällen bättre.
Kram och sol till dig!

Lina på rumochrabalder sa...

Hoppas på bättre tankar för dig! Solen skiner och himlen är blå, en picnic på kvällskvisten kanske kan vara något? Det hade vi idag, enda kvällen vi är tillsammans fram tills helgen. Kunde inte spenderat kvällen bättre.
Kram och sol till dig!

Lena - gott för själen sa...

Ja, efter den här härliga helgen så var det riktigt tungt att stänga in sig med dator, pärmar och pappershögar. Blä! Men som sagt, nu kör vi!

Kram Lena

Life´s Silverlining and I sa...

Håller med det känns segt med jobbet när det är fint ute och man fått smak på ledighet , men i morgon har man säkert accepterat vardagen igen :) kram Nilla

Hildas hem - Sofia sa...

Jag kan bara hålla med, det ger verkligen mersmak när helg och fint väder sammanfaller så här. Jag märker hur mycket jag har törstat efter att bara gå rakt ut i trädgården utan att behöva ta på mig mössa och dunjacka. Underbart! :)

Jag önskar dig en fortsatt fin kväll!
Kram Sofia

PS. Jag älskar träskorna. Sååå snygga! :)

Sahra sa...

Det blir en låååång vecka

Titta in hos Thess sa...

Ja jag ska väll inte gnälla,har varit ledig i dag och även torsdag och fredag.
Men och andra sidan så jobbar jag i helgen och då skulle det tydligen bli 25 grader varmt var det någon som sa =)
Hoppas humöret blir bättre och med din underbara omgivning kan det väll knappast bli något annat.

Kram Thess

Unknown sa...

Ja motivationen till jobb är ju inte på högsta nivå direkt, när solen fullkomligt strålar utanför fönstret.
Som tur är verkar det ju som att värmen håller i sig så vi får njuta av värmen till helgen med!

urläckra träskor!!
Kram Johanna

Unknown sa...

Ja. Vardag ja. Hmpf.
:D
Kram!!!

CreandoPhoto sa...

Usch ja, ledigheter har en tendens att gå mycket fortare än jobbheter. Tyvärr!
Kramar

HOUSE of ADELA sa...

Du får sola dig i värmen efter jobbet vännen;) Visst är det underbart med solen?!

Kramar
Adela