fredag 25 maj 2012

Min egen present

Sigma 30mm F1 4  EX DC HSM
Äntligen, äntligen helg. Och vilken helg sen då. Sommarvärme och sol. Ska verkligen passa på att njuta nu och ladda upp batterierna med energi.

Mors dag också på Söndag. Inte för att jag är säker på att någon i min familj kommer ihåg det, eller för den sakens skull kommer att fira mig. Men jag firar mig själv. Det är jag väl värd. Om ni minns så funderade jag på ett nytt objektiv och bad er om lite råd och input. Tack för det! Gav mig lite insikt.
I förrgår slog jag till på ett Sigma 30 mm. Enligt min research så tror jag att det kommer att passa mig bra. Funderade länge och väl mellan ett 30mm och 50mm men jag tror faktiskt att så som jag fotar så kommer ett 30mm att vara bättre.
Hur som helst så beställde jag det i förrgår och nu har det landat. Så jag ska snabbt som attan förbi posten, och sen kan ni ju gissa vad jag kommer att pyssla med resten av kvällen. Oj vad roligt!

Nu tar vi helg va! 

Ps. Jag tror inte på riktigt att de glömmer mig på söndag... men jag lämnar inget åt slumpen om jag säger så...

6 kommentarer:

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Det är du absolut värd! Och som du säger så är det ju dumt att chansa. Tänk om de inte skulle komma ihåg... Nu har du ju fått en superfin present iallafall. :))
Fast jag är rätt säker på att de kommer ihåg att gratulera världens bästigaste mamma. ;)

Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Tror att du gjorde rätt. Bättre att skaffa sig lite kunskap och kanske byta senare när du utvecklats. Jag kommer köpa en ny Canon i USA i sommar. Mycket bättre pris. Kram ha en fantastisk helg Sahra

Titta in hos Thess sa...

vad härligt med ett nytt optik =)
men hur i hela friden vet man vad man ska välja och vad det är man behöver,en hel djungel ju.

Hoppas att du får en skön kväll och helg,själv är mina sköna dagar över så nu är det jobb hela helgen.

Kramar Thess

P.S Kanska bästa att nämna det där med mors dag i allafall....host =)

Anonym sa...

Kommer att bli så fina bilder.
Önskar dig en finfin pingst.
Kram
AC

Helene sa...

Härligt med ett nytt objektiv, det är du absolut värd.

Have fun!

Unknown sa...

Lyckans ost!!!!