torsdag 3 maj 2012

Min crème de la crème


Jag tror att jag har nämnt det förut. Jag har en väldigt väldigt torr hy. Så torr att jag nästan tror att den ska spricka under vinterhalvåret. Med detta i åtanke har jag letat land och rike runt efter den ultimata ansiktscrèmen. Jag kan nog med gott samvete säga att jag har provat nästan allt. Jo, nästan.
Den ena dyrare än den andra. Och visst har vissa varit bra, ett tag... och vissa har varit så dyra så det liksom har känts mer lönsamt att vara som sandpapper i huden men ha råd att ge barnen mat i varje fall. Någonstans måste ju förnuftet få råda.

Varför jag aldrig har prövat Kiehls produkter kan jag faktiskt inte svara på. Jag vet ju att det är många som talar så gott om dem. Men på nåt sätt har jag inte kommit till den avdelningen. Det var stopp någon annanstans helt enkelt. 
Men så på sista tiden har märket smygit sig på mig. Som ett kattdjur har det legat där och vakat och bevakat för att sen kasta sig fram och fånga mig med sina långa klor. Först i form av en hel påse prover som en glad dam på Arlanda stoppade på mig i vintras. Inte långt efter det dök crèmen upp i förra månadens Glossybox. Och den sista knuffen fick jag nu nyligen i Paris, när regnet helt plötsligt började ösa ner och närmaste skyddet fanns hos en liten butik i Marais kvarteren med namnet KIEHL's ovanför dörren.
Jag svalde betet med hull och hår.

Och resten är historia som man brukar säga. 

9 kommentarer:

Lina på rumochrabalder sa...

Bra tips där! Ska genast prova. Lider också av torr hud. Ser ut som en elefant i huden under vinterhalvåret. Typ.

Sahra sa...

Älskar bland annat deras handkräm. Den enda som funkar

HOUSE of ADELA sa...

Tack för tips! Kände inte till det märket...måste verkligen ha missat nåt;) Tycker alltid det är så bra att få tips av andra som man litar på som testat!

Kramar
Adela

dianasdrommar sa...

Härligt när man hittar nåt som funkar kramar Diana

Tina sa...

Jag är lika torr i skinnet som du beskriver, använder Origins produkter som också är toppen!

Trevlig helg!

Helenas enkla vardag sa...

Hallå! Jag är också jättetorr i hyn om vintern! Har absolut inte hört talas om det här märket! Brukar köpa krämer från något känt märke som har gjort någon dyr reklam som jag fallit för!

Ett nytt namn att kolla upp med andra ord!
Kram Helena

House number 11 sa...

Åh, jag är också en torrboll! Tack för tipset!

Annika Soulcityguide sa...

Tack för tipset Jannike, jag har testat Kiehl's men nog fått ansiktsprodukter för mer normal hy för de har inte räckt till för min uttorkade hy... Nästa gång blir det Kiehl's.

Deras bodylotion Creme de corps är för övrigt helt fantastisk!

Kram

Anna/Rackarungar sa...

Jag köper Kiehls till min man, han älskar serien med mentol. (väldigt metro)
Men hur funkar glossybox? Är det bra? Känns som en massa smått bara, eller?.. Nyfiken på att prova.