tisdag 18 maj 2010

Inlägg







Ok, jag håller med. Ni har nu fått vänta länge länge på nya inlägg från familjen Broman. Problemet är följande, sladden till kameraladdaren är borta! Det betyder helt enkelt att eftersom batteriet är slut, kan jag inte ladda, inte ta nya kort och inte lägga upp här. Jag vet, det är ett problem men planen är att försöka lösa detta inom kort.

Så, vad har då hänt på sista tiden. Vi hade en underbar Kristihimmelfärds helg som vi mestadels tillbringade ute. Det inhandlades utemöbler till terassen och där spenderades många timmar. Träd har tagits ner på tomten av två killar (gubbar) från Småland så nu har vi en himla massa ved, men ingen kamin - det blir ett höstprojekt. Vi har haft några anläggningsfirmor som har varit ute och tittat på tomten och i helgen kommer en trädgårdsarkitekt. Planen är att göra en gräsmatta där det tidigare varit skog. Edward sa igår - Mamma, jag vill inte bo i skogen. Jaha sa jag, var vill du bo då? - Jag vill ha en gräsmatta! Så vad göra? Gräsmatta såklart!
Utöver detta har jag gjort en rabatt och planterat lite växter där, när sedan gräsmattan är färdig ska de gröna fingrarna få plantera mer.
Vad mer, jo Edward och jag var på Cirkus i onsdags. Spännande och kul, Edward fick rida på en kamel och äta hur mycket snask som han ville. Ibland måste man få skämma bort sitt barn.
Annat som hänt är att Elise nu är inskolad på nya dagis och att Herr räv kommer och besöker oss om kvällarna.

Inga kommentarer: